Flytande mineral

Köpte för ett tag sen den nya flytande mineralfoundationen från maybelline. När jag provade den i bilen på vägen hem tyckte jag att den såg mörk ut, trots att jag tagit den ljusaste nyansen. När jag kom hem och provade den på ansiktet upplevde jag den absolut inte som för mörk, utan den var kanon. Likaså när jag provade den i bilen tyckte jag att den verkade dryg, något den inte direkt är när man ska ha den på ansiktet.
Det står på förpackningen att man ska "dot". Så jag har "dottat" hela veckan. Jag tycker den funkar super. Den sitter, det har ju varit lite taskigt väder, ibland har det nästan snöat, och den håller för det. Jag blir inte det och inte blank, och min hy känns bra. Det är säkert inte en riktig mineralfoundation, utan innehåller massor av andra produkter än bara mineraler, men det känns lite nyttigare att anvnda den, än en gammal pannkakskräm.
Jag har inte provat några mineralfondations i flytande form tidigare, så jag har egentligen inget att jämföra med, men det känns bra.
Det som kan kännas lite klyvigt är att lägga en icke mineral primer, och sen mineralbas och sedan lägga rogue som inte heller är mineral. Då kanske man tappar halva effekten.




Hanna ger:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0